Nevíte si s něčím rady? Na této stránce najdete seznam nejčastějších otázek, které dostáváme. Pokud mezi nimi nenajdete tu svou, ozvěte se nám, a my Vám ji zodpovíme.
Internet
Nejprve nás kontaktujte mailem nebo telefonicky, a my Vám pošleme nabídku připojení k internetu. Případně si můžete prohlédnout náš ceník na https://www.it8.cz/download/cenikit8-2021.pdf a vybrat si službu a tarif tam. Poté Vás požádáme o vyplnění objednávkového formuláře.
Po vyplnění formuláře ověříme, zda máme ve Vaší místnosti zavedenou přípojku. Pokud ano, bude zprovoznění internetu prakticky okamžité – budeme jen potřebovat, aby bylo připojeno zařízení, které bychom mohli přidat na seznam zařízení, která se mohou připojit do naší internetové sítě. Pokud ale v místnosti přípojku nemáme, budeme ji muset zřídit. To potrvá v řádu jednotek dní.
Připojení k internetu poskytujeme především v Domě Radost na pražském Žižkově, v budovách K-centra na Novém Městě a v pražských Řeporyjích. Pro více informací nás prosím kontaktujte na info@it8.cz
Vybrat správný typ služby pouze na základě její specifikace nemusí být snadným úkolem. Proto jsme pro Vás připravili přehled typických zákazníků, který Vám s výběrem té správné služby pomůže.
Služba HOME
- internet chci do bytu
- internet budu používat pro domácí a nekomerční účely
- připojení je poloduplexní, může se tedy stát, že když budu stahovat velký objem dat bez omezení rychlosti, omezím si tím rychlost uploadu
Služba HIT
- jsem sám
- internet budu používat k práci v kanceláři nebo v bytě
Služba PLUS
- jsme menší pracovní skupina
- v ceně máme jednu internetovou doménu (.cz, .eu, .com), webhosting a mailhosting
- připojení je plně duplexní, můžeme tedy současně uploadovat i stahovat, aniž by se aktivity navzájem ovlivnily
Služba GOLD
- jsme větší pracovní skupina
- v ceně máme pět internetových domén (.cz, .eu, .com), pětkrát webhosting a pětkrát mailhosting
Služba PLATINUM
- jsme velká firma, vyžadujeme garantovanou rychlost internetu a bezodkladnou reakci na vzniklé problémy
Vybrali jste si? Pak si můžete rovnou objednat připojení k internetu.
Pokud si svým výběrem ale nejste jisti, neváhejte a obraťte se přímo na nás, s výběrem Vám rádi pomůžeme.
Poté, co jste si vybrali svou službu a rychlost, je čas se podívat na to, jaký zvolit router. Pokud jste nás již kontaktovali, pravděpodobně jsme Vám spolu s vhodnou službou doporučili i vhodný router. Pro ostatní případy jsme vytvořili přehlednou tabulku, kde najdete ideální router pro svou službu.
50 Mbps | 75 Mbps | 100 Mbps | 150 Mbps | 200 Mbps | |
---|---|---|---|---|---|
HOME+ | LITE | LITE+ | PRO | PRO | PRO |
HIT+ | PRO | PRO | PRO | PRO+ | PRO+ |
PLUS+ | PRO | PRO | PRO | PRO+ | PRO+ |
GOLD+ | POWER | POWER | POWER | POWER+ | POWER+ |
PLATINUM+ | EXTREME | EXTREME | EXTREME | EXTREME | EXTREME |
Můžete si samozřejmě objednat router vyšší kategorie, než je uveden zde, ale pravděpodobně to bude zbytečné. Naopak slabší router nemusí stačit pro dané přenosové rychlosti nebo jiné požadavky na přenos dat.
U vyšších služeb nabízíme pronájem routeru v ceně připojení, pro cenovou nabídku ve Vašem konkrétním případě si můžete vyplnit náš objednávkový formulář. Formulář neodesílá žádné Vaše informace, dokud nekliknete na tlačítko “Závazně objednat službu připojení”, můžete jej tedy kdykoliv do této doby opustit bez dalšího.
Další informace o rychlostech a routerech naleznete v našem ceníku.
Vlastní router mít můžete a nemusíte. Ke každé přípojce nabízíme i router, který si můžete od nás koupit nebo pronajmout. Jeho konfigurace je bezplatná (v případě, že budete naše služby odebírat minimálně po dobu 12 měsíců). Výše pronájmu je odvozena od služby, kterou budete odebírat. Pro vyšší služby je router v ceně.
Internet můžete mít pomalý z následujících důvodů:
- Stahujete nějaký velký soubor z internetu a máte službu HOME nebo HIT.
- Máte příliš mnoho doplňků v prohlížeči (většinou se zobrazují v horní liště prohlížeče).
- Máte přetížený počítač. Spusťte správce úloh (klávesovou zkratkou Ctrl+Alt+Delete) a zkontrolujte, že nemáte přetížený procesor, paměť či disk. Přetížení poznáte podle hodnot blížících se hodnotě 100 %.
- Nezaplatili jste za internet (v takovém případě byste měli mít v emailu upomínku o neuhrazených pohledávkách).
- Platíte si nízkou rychlost internetu. (Svou placenou rychlost internetu naleznete na Platebním kalendáři pod hlavičkou Název služby. Např. „HIT 50+“ znamená služba HIT s rychlostí 50 Mbps.)
Pokud se domníváte, že se Vás netýká ani jeden z výše uvedených důvodů, doporučujeme Vám, abyste si změřili rychlost internetu pomocí nástroje na adrese it8.speedtestcustom.com/ a poté nás kontaktovali.
Ne, množství dat stažené na přípojce je limitováno pouze zakoupenou rychlostí.
Ne, počet zapojených počítačů, tiskáren a jiných síťových zařízení nesledujeme.
Vyúčtování
Platby za internetové služby přijímáme výhradně přímo na bankovní účet uvedený v platebním kalendáři. Frekvence plateb závisí na přání zákazníka – měsíčně, čtvrtletně, pololetně či ročně.
Platební kalendář dostáváte na začátku smluvního vztahu, a poté vždy na přelomu kalendářního roku. První platební kalendář dostanete spolu se smlouvou v papírové podobě, poté je posíláme elektronickou poštou na adresu uvedenou v objednávce internetových služeb.
Platební kalendář je tabulka, která obsahuje platební údaje za internetové služby na daný kalendářní rok.
Obsahuje Rozpis služeb – zpravidla samotné internetové připojení a pronájem routeru. Obsah rozpisu se může lišit podle objednaných služeb.
Dále obsahuje Rozpis plateb – každý řádek značí jednu platbu za dané období, částku a datum splatnosti.
K hrazení plateb můžete využít trvalý příkaz – variabilní symbol je vždy stejný a je uveden v horní části platebního kalendáře pod zkratkou VS.
Jistina je vratná záloha ve výši jedné měsíční platby, která slouží jako polštář pro případ, že se někdy zpozdíte s platbou. Jistinu využijeme na dobu až jeden měsíc. Pokud nám přijde platba s až měsíčním zpožděním, s kvalitou služby se nic nebude dít. Pokud se ale zpozdíte s platbou o více než měsíc, radikálně Vám snížíme rychlost. Jistinu při včasném placení a řádném vypovězení služby vracíme po ukončení smlouvy.
Pokud jsme spustili službu později než prvního dne v měsíci, účtujeme za tento měsíc pouze poměrnou částku. Podobně účtujeme i poslední měsíc, pokud službu ukončíme dříve než poslední den v měsíci.
Vždy na začátku smluvního vztahu a na přelomu kalendářního roku elektronicky posíláme platební kalendář na celý rok dopředu. Na něm najdete platební údaje pro všechny platby za internetové služby splatné v daném roce. Faktury za internetové služby posíláme jedině v případě, že jste o to výslovně požádali na začátku nebo během smluvního vztahu. V tom případě nás prosím kontaktujte a vše spolu vyřešíme.
Ano, můžete zaplatit víc plateb najednou. Můžete tak učinit jednou velkou platbou (x-násobek ceny za účtované období), nebo větším množstvím plateb s částkou za jedno období. Můžete také využít trvalý příkaz, abyste na placení nemuseli myslet každý měsíc. Vždy používejte stejný variabilní symbol, jaký naleznete na platebním kalendáři pod zkratkou VS.
Pošlete platbu co nejdříve. Pokud máte zpoždění maximálně měsíc, nic se neděje. Čerpáte totiž jistinu. Při delším prodlení snižujeme rychlost internetového připojení, proto nás na platbu upozorněte e-mailem, abychom Vám co nejdříve rychlost vrátili.
Je možné, že jste zapomněli uhradit jistinu. Jistina je ve stejné výši jako platba za jedno účtovací období. Mohlo se tedy stát, že jste platili řádně za všechna období, ale protože jste neuhradili jistinu, platby se o jedno období posunuly. Z našeho pohledu tedy neplatíte řádně, ale vždy například o měsíc později. Řešením je poslat s další platbou (nebo v moment, kdy si přečtete upomínku) platbu za jistinu. Pokud jste přesvědčeni, že máte uhrazenou i jistinu, prosím kontaktujte nás, a vše spolu vyřešíme.
Ano, převod smlouvy na jiný subjekt je možné pomocí dodatku smlouvy.
Kontaktujte nás, na všem se domluvíme.
Pošta
Do své emailové schránky se přihlásíte ve webovém rozhraní https://mail.more.cz s přihlašovacím jménem jmeno@domena.cz a svým obvyklým heslem, případně s heslem, které Vám bylo přiděleno správcem systému.
Všechny informace potřebné ke konfiguraci své e-mailové schránky do poštovního klienta naleznete na stránce Konfigurace připojení.
Pokud s konfigurací potřebujete pomoci, neváhejte, a ozvěte se nám, rádi Vám pomůžeme.
Certifikát je identifikátor serveru, který obsahuje šifrovací klíč, jímž jsou data bezpečně chráněna proti zneužití během přenosu po internetu. Podrobnější popis a návod k instalaci najdete na stránce Certifikát.
Pokud jste mezi uvedenými otázkami nenašli tu svou, ozvěte se nám, a my Vám ji zodpovíme.